Рамонт і мадэрнізацыя ЗСУ «Шылка»
Варыянт 1. Капітальны рамонт ЗСУ «Шылка» з капітальным рамонтам рухавіка В-6Р1 і мадэрнізацыя
Мадэрнізацыя РПК-2 са складу ЗСУ-23-4 змяшчае ў сабе прымяненне замест яго радыёлакацыйнага комплексу РПК-РТ у складзе:
- радыёлакатара 1РЛ33-РТ;
- двухдыяпазоннай оптыка-электроннай сістэмы (ОЭС);
- радыёлакатара павышанай скрытнасці РЛ-РТ-3, які працуе ў 3-х міліметровым дыяпазоне, для суправаджэння паветраных аб’ектаў з далёкасці да 10 км;
- лічбавага вылічальнага комплексу (ЛВК) узамен штатнага лічыльна-рашаючага прыбора і арудыйнага пераўтваральніка каардынат.
Мадэрнізацыя працоўных месц шляхам замены штатнага абсталявання аўтаматызаванымі працоўнымі месцамі.
На экране АРМ камандзіра могуць адлюстроўвацца:
а) дадзеныя аб паветранай абстаноўцы (фармуляры цэлей і паветраных аб’ектаў):
ад РЛС ЗСУ;
ад ОЭС ЗСУ;
ад КП (ПУ);
ад іншых ЗСУ.
б) дадзеныя для баявога прымянення:
прызначаны сектар абстрэлу;
забароненыя сектары абстрэлу;
вуглы закрыцця;
в) тактычныя дадзеныя:
уласная пазіцыя ЗСУ, каардынаты і арыентаванне ЗСУ;
лічбавая (вектарная) тапаграфічная карта мясцовасці;
пазіцыі прыкрываемых войск, суседніх ЗСУ і якія ўзаемадзейнічаюць ЗРК.
г) дадзеныя аб стане і рэжымах працы зброі, апаратуры і абсталявання ЗСУ:
рэжымы кіравання прымяненнем ЗУР, колькасць і стан ЗУР;
рэжымы працы, тып, колькасць і стан боепрыпасаў;
рэжымы працы радыёэлектронной апаратуры (РЭА), рухальнай устаноўкі, сістэмы электразабеспячэння (атрымлівае з БІУС).
Апаратура аўтаматызаванага працоўнага месца аператара навядзення ўстанаўліваецца замест шафы Т-35М. Апаратура дазваляе весці працу па радыё- і оптыкаэлектронным канале па пошуку і суправаджэнню цэлі самастойна і страляць.
Апаратура аўтаматызаванага працоўнага месца аператара далёкасці ўстанаўліваецца замест штатнай апаратуры.
Убудаваны трэнажор дазваляе арганізаваць трэніроўку штатных разлікаў ЗСУ па выкананні вучэбных задач па стральбе ва ўмовах максімальна набліжаных да рэальных.
Замена штатнага гідраазімута гарызонта 1А-Сб.02 на апаратуру, якая прымяняе тэхналогію бесплатформеннай інерцыяльнай навігацыйнай сістэмы (БІНС).
Замену існуючага гідраазімута гарызонта 1А-Сб.02 у ЗСУ-23-4 прапануецца ажыццявіць на БІНС, пабудаваную з выкарыстаннем высокадакладных акселерометраў і валаконна-аптычных гіраскопаў з замкнутым контурам. Для паляпшэння характарыстык у вырабе ажыццяўляецца камплексіравання з адометрам і прыёмнікам спадарожнікавых навігацыйных сігналаў GPS/GLONAS.
У ходзе мадэрнізацыі штатная радыёстанцыя Р-123М замяняецца сучаснымі, лічбавымі (тып радыёстанцый, якія прымяняюцца, вызначаецца заказчыкам).
Пры мадэрнізацыі гусенічнай машыны ГМ-575 выконваецца:
- комплекс прац для паляпшэння хадавых якасцей і кіруемасці;
- мадэрнізацыя сістэмы аўтаномнага электрасілкавання;
- устаноўка сістэмы абароны ад высокадакладнай зброі, якая выкарыстоўвае лазерную сістэму навядзення.
Паляпшэнне хадавых якасцей і кіруемасці дасягаецца за кошт:
- устаноўкі цягавага рухавіка магутнасцю не менш за 280 л.с.;
- устаноўкі палівападкачваючага насоса БЦН у сістэме сілкавання рухавіка палівамі кампрэсара АК-150СВ з камплектам пнеўмаабсталявання ў сістэме паветранага запуску рухавіка;
- устаноўкі гідрамеханічнай трансмісіі з гідраўзмацняльнікамі ўключэння галоўнага фрыкцыёна і тармазоў, з дыскавымі тармазамі сухога трэння, з дыстанцыйным кіраваннем і рычажным стаяначным тормазам.
Мадэрнізацыя сістэмы аўтаномнага электразабеспячэння (САЭЗ) праводзіцца з мэтай замены агрэгатаў сістэмы энергазабеспячэння, знятых з вытворчасці і зніжэння выдаткаў паліва на патрэбы энергазабеспячэння (бягучыя выдаткі складаюць каля 90 л/ч, а дасягальныя - 12-14 л/ч).
Абарона ад высокадакладнай зброі дасягаецца за кошт устаноўкі бартавых абарончых экранаў, а таксама спецыялізаванай сістэмы, якая забяспечвае абарону абароны ад зброі, якая наводзіцца з выкарыстаннем лазернага падсвечвання. Сістэма абароны ўключае ў сябе комплекс выяўлення лазернага апраменьвання і пускавыя ўстаноўкі дымавых гранат.
Таксама пры мадэрнізацыі гусенічнай машыны ў яе ўводзіцца бартавая інфармацыйна-кіруючая сістэма (БІКС) і сістэма кандыцыяніравання.
Пры мадэрнізацыі адбываецца ўстаноўка прыбораў назірання камандзіра і механіка-кіроўцы.
Прыбор камандзірскі ТКН-Н выкананы на базе нізкаўзроўневай высокаадчувальнай тэлевізійнай камеры і ЭАП 3-га пакалення. У прыборы рэалізаваная функцыя VIDEO-IN/ VIDEO-OUT.
Асноўныя тэхнічныя характарыстыкі:
Характарыстыка |
Значэнне |
||
WFOV |
NFOV |
||
Павелічэнне дзённай веткі |
5х |
10х |
|
Павелічэнне начной веткі |
5х |
||
Вуглавое поле зроку днём |
11 град. |
5 град. |
|
Вуглавое поле зроку ноччу |
10 град. |
||
Перыскапічнасць |
|
||
Далёкасць пасіўнага выяўлення цэлі ноччу (2,3х2,3м) |
да |
||
Дыяпазон дыяптрыйнай устаноўкі акуляра |
+/- 3 дптр |
||
Дыяпазон працоўных тэмператур |
-40 - +50 град.С |
ТАЙРА – акуляры дзённа-начныя тэлевізійныя забяспечваюць назіранне ў змроку і ноччу аб’ектаў на мясцовасці.
Для забеспячэння магчымасці працы ва ўмовах поўнай цемры ў акулярах устаноўлены ІЧ-асвятляльнік 940 нм.
Для ліквідацыі запацявання акуляраў акуляры маюць два выцяжныя вентылятары
Асноўныя тэхнічныя характарыстыкі:
Характарыстыка |
Значэнне |
|
Павелічэнне |
15х |
|
Вуглавое поле зроку |
13 град.42хв. х 18 град.12хв. (24град.) |
|
Вага |
|
|
Сілкаванне (3 – 36В) |
бартавая сетка, знешняя крыніца |
|
Далёкасць выяўлення на мясцовасці (ў залежнасці ад асветленасці, празрыстасці атмасферы 0,005 лк |
да |
Параўнальныя характарыстыкі:
№ |
Характарыстыкі |
Да мадэрнізацыі |
Пасля мадэрнізацыі |
1. |
Далёкасць выяўлення РЛС паветранай цэлі тыпу тактычны знішчальнік, км |
12 |
не менш 20 |
2. |
Далёкасць выяўлення паветраных мэтаў (тыпу знішчальнік) оптыка-электроннай сістэмай: днём, км ноччу, км |
- |
5 – 20 3 – 15 |
3. |
Максімальная далёкасць аўтасаправаджэння цэлей, км |
не менш 10 |
не менш 12 |
4. |
Мінімальная вышыня суправаджэння цэлей, м |
100 |
20 |
5. |
Час апрацоўкі цэлі, сек |
18 |
6 |
6. |
Верагоднасць паражэння паветранай цэлі |
0,07-0,12 |
0,1-0,2 |
7. |
Максімальная хуткасць руху па шасэ, км/ч |
50 |
55 |
7. |
Максімальная хуткасць руху па грунце, км/ч |
30 |
40 |
8. |
Тып навігацыйнай сістэмы |
ТНА |
БІКС |
9. |
Магчымасць атрымання знешняга ЦУ ў аўтаматызаваным рэжыме |
- |
+ |
Варыянт 2. Мадэрнізацыя да ўзроўню ЗСУ-23-4М4
Базавая мадэрнізацыя:
Замена цягавага рухавіка;
Замена сістэмы электрасілкавання;
Устаноўка гідрааб’ёмнага механізма павароту;
Устаноўка кампрэсара ў сістэму пнеўмаабсталявання;
Устаноўка гідраўзмацняльнікаў у прывады кіравання;
Памяншэнне прыкметнасці ў аптычным і цеплавым дыяпазонах;
мадэрнізацыя РЛС;
устаноўка лічбавай вылічальнай сістэмы;
устаноўка кандыцыянера;
устаноўка сістэмы тэлекодавай сувязі.
Дадатковыя элементы мадэрнізацыі:
Замена газатурбіннага рухавіка прывада сістэмы электрасілкавання дызельным рухавіком;
Устаноўка сістэмы самаабароны і папярэджання аб лазерным апраменьванні;
Устаноўка тэлевізійнай сістэмы механіка-кіроўцы;
Замена сядзення механіка-кіроўцы;
Устаноўка кандыцыянера месца механіка-кіроўцы;
Замена прыбораў начнога бачання камандзіра і механіка-кіроўцы на пасіўныя.
Параўнальныя характарыстыкі:
|
ЗСУ-23-4 (В, В1, М) |
ЗСУ-23-4М4 |
Інтэграцыя ЗСУ у адзіную вайскавую інфармацыйную структуру ППА |
не |
ёсць |
Узбраенне |
пушачнае |
ракетна-пушачнае |
Далёкасць выяўлення паветранай цэлі у адзінай сістэме ППАД, км |
12 |
34 |
Час апрацоўкі цэлі РЛС, с |
18 (паскораны кругавы пошук) |
<6 (ВЦУ ад ВКП) |
Працоўны час вылічальнай сістэмы, с |
10 |
<3,5 |
Мінімальная вышыня суправаджэння цэлі радыёканалам, м |
100 |
20 |
Магчымасць суправаджэння і абстрэлу манеўруючых цэлей |
не |
ёсць |
Памылкі ў выпрацоўцы поўных вуглоў навядзення аўтаматаў, м: сістэматычныя сярэднеквадратычныя |
12 18 |
<5 <10 |
Верагоднасць паражэння паветраных цэлей (пры навядзенні радыёлакатарам) |
0,07-0,12 |
0,3-0,6 |
Матэматычнае чаканне ліку збітых цэлей адным камплектам ствалоў ЗСУ (4500 выстралаў на ствол) |
4-7 |
36-40 |
Выдатак снарадаў на адну збітую (статыстычныя дадзеныя па выніках баявых стрэльб), шт. |
3300-5700 |
300-600 |
Патрэбная колькасць стрэльб для паражэння адной цэлі пры выдатках 300 снарадаў за стральбу |
11-19 |
1-2 |
Зона паражэння: Пушачным узбраеннем: Па далёкасці, м Па вышыні, м Ракетным узбраеннем: па далёкасці, м па вышыні, м
|
да 2500 да 1500
- - |
да 2500 да 1500
да 5000 да 3500
|
Аператыўны кантроль працаздольнасці радыёапаратуры |
не |
ёсць |
Магчымасць трэніроўкі разліку ў складаных перашкодавых абставінах без прымянення самалётаў |
не |
ёсць |
Сістэма кандыцыяніравання |
не |
ёсць |
Параўнальныя характарыстыкі шасі:
Сістэма |
Да мадэрнізацыі |
Пасля мадэрнізацыі |
Рухавік |
Рухавік магутнасцю 260 л.с. |
Рухавік магутнасцю 280 л.с. з генератарам пастаяннага току магутнасцю 65 кВт |
Паліўная сістэма |
Для пракачкі паліва прыменены гідрапнеўмаакумулятар |
Для пракачкі паліва прыменены электрычны палівападкачвальны насос |
Прадпускавы падагравальнік |
Устанаўліваецца на вырабе |
Уваходзіць у групавы ЗІП |
Сістэма паветранага пуску |
Зарадка балона паветрапуску на заправачнай станцыі |
Зарадка балона паветрапуску на машыне; для запуску ўстаноўлены пнеўмаэлектраклапан |
Рэдуктар атбору магутнасці прыводу насосна-кампрэсарнага агрэгата |
адсутнічае |
ёсць |
Механізм павароту і прыпыначнага тормаза |
1. механізм павароту двухступеньчаты, планетарны з блакіровачнымі фрыкцыёнамі 2. Стужачныя тармазы |
1.прымяненне гідрастатычнай трансмісіі 2. дыскавыя тармазы сухога трэння |
Прывады кіравання паваротам і тармазамі |
Рычагі кіравання, цягі, валы |
Рулявая калонка матацыклетнага тыпу, тросы дыстанцыйнага кіравання, рычажны стаяначны тормаз. У працэсе эксплуатацыі не патрабуе рэгуліроўкі |
Сістэма гідраўзмацнення ўключэння галоўнага фрыкцыёна і тармазоў |
адсутнічае |
Устаноўлена сістэма гідраўзмацнення ўключэння галоўнага фрыкцыёна і тармазоў, з дубліраваннем сістэмы пры пакінутым цягавым рухавіку |
Сістэма электрасілкавання |
1. газатурбінны рухавік ДГ4М1
2. генератар пастаяннага току з электрамашынным пераўтваральнікам |
1. чатырохцыліндравы, чатырохтактны, вадкаснага ахаладжэння дызель з турбанаддувам 2. генератар пераменнага току з выпрамляльнымі ўстройствамі |
Сістэма кандыцыяніравання |
не |
ёсць |
Сядзенне кіроўцы |
Сядзенне ўстанаўлівалася на днішчы машыны |
Устаноўка падвеснага сядзення кіроўцы |
Элементы змяншэння прыкметнасці |
не |
Устаноўленыя бартавыя экраны, зменены кірунак выхлапу цягавага рухавіка |
Указальнікі павароту |
не |
ёсць |
Варыянт 3. Мадэрнізацыя
Прапануемы праект мадэрнізацыі выконваецца на тэхнічна непашкоджаных вырабах і прадугледжвае аснашчэне 2А6 іх пасіўнымі оптыка-электроннымі станцыямі(далей па тэксце - ОЭС), якія забяспечваюць:
Кругласутачнае ў аўтаматызаваным рэжыме выяўленне паветранай або наземнай (надводнай) цэлі;
Пасіўнае аўтаматычнае суправаджэнне выяўленай цэлі па вуглавых каардынатах (азімут, вугал месца) і далёкасці;
Разлік і выдачу ў сілавы прывад 2Э2 значэнняў поўных вуглоў для навядзення АЗП-23 у апярэджаную кропку.
Выкарыстанне ОЭС забяспечвае разліку 2А6 магчымасць вядзення баявой работы ў пасіўным рэжыме да моманту адкрыцця агню, павялічваючы тым самым жывучасць на полі бою.
Параўнальныя характарыстыкі:
Назва параметра |
выраб 2А6 |
|
Да мадэрнізацыі |
Пасля мадэрнізацыі |
|
Пасіўнае аўтаматычнае суправаджэнне цэлі па вуглавых каардынатах і далёкасці координатдальности |
не |
да |
Далёкасць выяўлення цэлі (9x11 м), м |
12 000 |
>12 000 |
Далёкасць аўтаматычнага суправаджэння цэлі (9x11 м), м | 10 000 | 12 000 |
Нахіленая далёкасць стральбы па паветраных цэлях, якія лятуць на вышыні да 1500 м з хуткасцю да 450 м/с, м | 200...2500 | 200...2500 |
Далёкасць стральбы па наземных цэлях, м | 2000 | 2000 |